Har vi plads til mere vild natur i Danmark, og hvor vild må naturen egentlig være?

Med 'Plads til det vilde' går Danmarks Naturfredningsforening i dialog med danskerne om muligheder for og udfordringer i at skabe en vildere natur i Danmark.

Vild natur er nemlig afgørende for at bekæmpe tabet af biodiversitet i Danmark, men vild natur kræver plads, og det kommer ikke af sig selv.

Derfor turnerede vi i 2016/2017 landet rundt med 'Back to the Nature'-containeren, som bød på Danmarks vildeste virtual reality-oplevelse af vild natur, sådan som naturen faktisk kunne se ud - hvis vi ville det!

Derudover guider vi dig til 40 af Danmarks vildeste områder.

Hovedsponsor

Fjällräven er hovedsponsor på kampagnen 'Plads til det Vilde'. Virksomheden støtter vores arbejde for en vildere og mere spændende natur i Danmark til glæde for alle naturelskere.

- For Fjällräven er naturen et naturligt omdrejningspunkt og inspirationskilde for vores produkter. En mere vild natur byder på flere vilde friluftsoplevelser. Derfor støtter vi helhjertet foreningens arbejde for en vildere natur i Danmark, siger Lars Ryslev, der er direktør i Fjällräven Danmark.

Læs om Fjällrävens arbejde for naturen

Partnere

Virtual reality-udstillingen 'Back to the Nature' har allieret sig med en række af landets bedste besøgssteder Københavns Zoo, Odense Zoo, AQUA Silkeborg, ARoS og Aalborg Zoo samt fragtfirmaet ERA Transport, som transporterer 'Back to the Nature'-containeren rundt i landet.